Manusa
meunang bagja teh kudu ngalaman heula musibah. Dina nalika nandangan
musibah,kudu loba ngucapkeun:
"là ilàhha illa angta subhànaka innì kungtu minadzh dzhòlimìn".
"Teu aya deui Pangeran anging Salira Gusti, Maha Suci Gusti, saestuna
jisim abdi kalebet ti golongan anu zalim",sakumaha ngajeritna Nabi Yunus
as nalika kenging musibah diteureuy ku lauk Nun, bari ngarumasakeun diri pinuh
ku dosa,kucara nginget-nginget dosa anu tos dipilampah (wukuf zamani).
Dina
praktekna, karumasaan teh ulah ngan sakadar dina tungtung letah, rumasa salah
tapi teu daek ised tina salah,tetep cicing bae teu daek pindah tina salahna,eta
teh munapek,zalim kana diri sorangan.
Anu sabenerna kudu diitung dina diri teh ngan wungkul dosa, lain kahadean,sabab
kahadean mah geus jadi kawajiban anu kudu dilaksanakeun, sakumaha itung-itungan
Nabi Adam as kana dirina:
"robbanà dzholamnà angfusanà wa illam taghfir lanà wa tarhamnà lanakù
nanna minal khòsirìn".
"Nun Gusti Pangeran Abdi,abdi teh tos zalim kana diri abdi,mun mah gusti
teu ngahapunten ka abdi sareng teu karunya ka abdi,tangtu jisim abdi kagolong
jalma anu rugi".
Kalobaanana urang teu ngarasa dosa mun dina ibadah hate ngaler ngidul teu
khusyu nyanghareup ka Pangeran, padahal eta teh dosa,jadi ulah bangga mun urang
geus bisa ibadah teh,tapi kudu dirumasakeun dina nalika urang ngalaksanakeun
ibadah teh acan bener. Tapi sanajan rumasa ibadah acan bener, ulah eureun
ibadah,malah kudu tambah soson2 dina ngalaksanakeunana, seperti Kangjeng Nabi
SAW dina nalika isro,tetep lempang lumampah ibadah ka Pangeran sanajan setan
ngahalangan ti hareup jeung ti kenca katuhuna,tetep bae jalan teu eureun alatan
halangan. Kulantaran kitu ulah eureun dina ibadah mun loba halangan,jeung ulah
nurut kanu ngahalangan sarta ulah ngahajakeun neangan layan anu matak
ngahalangan dina lumampah ibadah ka Pangeran.
Jadikeun peuting teh alat keur isro, lumampah ka Pangeran,sabab bisana urang
lumampah ka Pangeran teh alatan kuayana jempling pikiran. Kulantaran kitu
pikiran ulah dipake rungsing,sabab bisa ngahalangan kana ibadah. Pake pikiran
teh ku ngalobakeun istighfar ku cara dzikir jeung khotaman.
Dawuhan Nabi SAW:
"dzikrullòhhi hishnum minasy syaithòni wa baro-atum minan nifàqi".
"Dzikir teh benteng tina setan sarta alat keur ngabebaskeun diri tina
sifat munapek", jadi dzikir teh alat keur nyingkahan gogoda, ngan urangna
we sok talangke,nganggap sepi kana dzikir,puguh keur aya gawe dzikir teh ngan
tarik 3,cacak keur nyalse ge teu ieuh dilakonan deui,ngeunah bae teu asa boga
dosa.
Dawuhan Nabi SAW:
"mang qòla là ilàhha illallòhhu wa madda hhà bit ta'zhìmi hhudimat lahhù
arba'atun àlàfi dzambim minal kabà-iri".
"Saha jalma anu ngucapkeun la ilaha illalloh bari dipanjangkeun kalawan ngagungkeun
Allah mangka dilebur ku sababiyahna eta kalimah 4 rebu dosa gede".
Ku ngucapkeun sakali eta teh bari ngeusi, lebur 4 rebu dosa gede,komo mun
berkali-kali dihampura dosa dirina, kulawargana jeung tatanggana.
Kulantaran kitu ulah saruana lamun tatanggana nyalahkeun,ulah milu
nyalahkeun.Mun aya nu moyok,ulah milu moyok,kapan geus sidqoh mere pangampura
Allah ka maranehna ku ngucapkeun la ilaha illallah.
Jadi mun datang musibah lobakeun maca istighfarna Kangjeng Nabi Yunus as tea
bari rumasa dosa kucara wukuf zamani, sarta mun datang nikmat geuwat
syukuran,supaya mingkin ditambah-tambah eta nikmat nyaeta ku dzikir la ilaha
illallah anu ngeusi.
Anu dimaksud ngeusi teh nyaeta dina hate teu aya anu lian,anging inget dzikir
khofi anu teu kaselang ku inget anu liana.
Dina narik dzikir, mun sorana ngentrung siga lodong nu kosong, mangka jelas
dzikirna kosong. Tapi mun ngabep-bep siga lodong nu ngeusi,mangka jelas
dzikirna ngeusi. Dzikir teh ulah sakadaek asal dzikir,tapi kudu ditingkatkeun
nepi kana khusyu,tegesna ngeusi.
Di mana keur berjamaah,sorana kudu rempeg,ampeg,ulah patarik-tarik,
patonjol-tonjol melaan najongan sora batur. Matak ngagokan eta teh. Heug sing
sarua,sanada, saimbang,beuki lila ancadna beuki gancang bari tetep nu diarah
teh jero ingetan kana dzikir khofi nu aya dina hate,tembuskeun dzikir teh tina
ucap kana ati, tina ati kana rasa,tina rasa kana mesra,tina mesra kana
cinta,tina cinta kana sadrah pasrah sumerah diri ka Pangeran.
Mangka mun dzikirna seperti kitu,di luar sorana ngabep-bep,agem, di jero dzikir
khofi ngeusi dina hate,syetan nu di luar nu teterejel hayang asup,sarta nafsu
nu dijero totorojol hayang kaluar,tangtu kahalangan ku dzikir ti luar jeung ti
jero, anu hasilna dzikirna jadi benteng jeung ngalebur tina munapek,matak ulah
siga bebegig nu aya di sawah mun dzikir teh,dipake nyatu jeung modol ku manuk.
Dicutat tina Tausiyah Pangersa Abah dina manaqib Suryalaya
4 Juli 1990 M/11 Rayagung 1410 H.
TAWAKAL DALAM MENGHADAPI UJIAN
Ilahadlrotisy Syaikh Ahmad Shohibul Wafa Tajul Arifin, Al fatihah…….
Manusia mendapatkan kebahagiaan itu harus mengalami dulu musibah. Dalam rangka
menghadapi musibah harus banyak mengucapkan :
“ laa ilahha illa angta subhanaka inni kungtu minadzh dzholimin “
Artinya “ Tiada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, Sesungguhnya aku
termasuk kedalam golongan orang-orang dzolim”
Sebagaimana menjeritnya Nabi Yunus AS ketika mendapatkan musibah di makan oleh
Ikan Nun, sambil mengakui diri penuh dengan dosa, dengan cara mengingat-ingat
dosa yang telah diperbuat (wukuf Zamani).
Dalam prakteknya, merasa diri penuh dosa jangan hanya sekedar di bibir saja,
merasa salah tapi tidak mau beranjak meninggalkan kesalahan tersebut, yang
seperti itu dinamakan Munafik, Dzolim terhadap diri sendiri.
Pada hakikatnya yang patut untuk dihitung /dilihat dalam diri itu hanya dosa,
bukan kebaikan, sebab melaksanakan kebajikan itu sudah menjadi kewajiban yang
harus dilaksanakan, sebagaimana hitung-hitungan Nabi Adam As terhadap dirinya :
“ Robbana dzholamna angfusana wa illam taghfir lana wa tarhamna lanaku nanna
minal khosirin “
Artinya ,” Ya Tuhanku, aku telah dzholim terhadap diri sendiri, kalo Engkau
tidak memberikan maaf dan sayang kepada diriku, sesungguhnya aku termasuk
kedalam golongan orang yang rugi”
Kebanyakan dari kita tidak merasa dosa apabila dalam ibadah hati kita
kemana-mana tidak khusyu mengingat Alloh. Padahal itu adalah dosa, jadi jangan
merasa bangga kalo kita sudah bisa beribadah, tapi harus merasa dalam beribadah
itu belum benar. Tetapi walaupun merasa beribadah belum benar, jangan berhenti
beribadah, malah seharusnya kita harus tambah rajin dalam melaksanakannya,
seperti Kangjeng Nabi SAW dalam rangka Isro, tetap lurus (istiqomah) beribadah
kepada Alloh walaupun setan menghalangi dari depan, kiri, kanan, tetap saja
jalan terus tidak tergoda. Olehkarena itu jangan berhenti dalam ibadah, kalo
banyak rintangan, jangan sampai menuruti apa yang menjadi penghalang serta
jangan sengaja mencari-cari yang bisa menjadi penghalang dalam ibadah kepada
Alloh.
Jadikan malam hari sebagai alat untuk Isro, ibadah taqorub kepada Alloh,sebab
biasanya kita lebih khusyu Taqorub kalo keadaan sunyi. Olehsebab itu kita harus
kosongkan fikiran (focus dzikir) sebab kalo tidak focus akan menghalangi ibadah
kita (tujuan tidak tercapai). Gunakan fikiran untuk memperbanyak Istigfar
dengan cara Dzikir dan Khotaman.
Sabda Nabi SAW :
“ dzikrullohhi hishnum minasy syaithoni wa baro atum minan nifaqi”
Artinya, “ dzikir itu benteng dari setan serta alat untuk membebaskan diri dari
sifat Munafik”, jadi dzikir alat untuk mengusir/melawan godaan setan. Tapi kita
suka menyepelekan, mengganggap enteng pada dzikir,kalo dalam keadaan sibuk
dzikir cukup 3x, tetapi kalo banyak waktu senggang dzikir malah tidak
dilaksanakan (dzikir+ qodo), enak saja meninggalkan dzikir tanpa merasa dosa
sama sekali.
Sabda Nabi SAW :
“ mang qola laa illahha illallohhu wa maddahhabit ta’zhim hhudimat lahhu
arba’atun alafi dzambim minal kaba-iri”
Artinya, “ barangsiapa yang mengucapkan Laa Illaha Ilalloh dengan dipanjangkan
serta mengagungkan Alloh maka dilebur (dosanya) disebabkan kalimat itu 4000
dosa besar”
Dengan mengucapkan sekali saja tetapi berisi, leburlah 4000 dosa besar, apalagi
kalo berkali-kali/diulang-ulang diampuni seluruh dosanya, keluarganya dan
tetangganya.
Olehsebab itu janganlah kita meladeni . Kalo tetangga menyalahkan kita,jangan
ikut-ikut menyalahkan,. Kalo ada yang menghina, jangan balas menghina. Bukankah
kita telah memberikan shodaqoh memohonkan ampunan kepada Alloh untuk mereka
dengan ucapan Laa Ilaha Ilalloh.
Kalo ada musibah yang menimpa diri kita perbanyaklah membaca Istigfar Kangjeng
Nabi Yunus AS, dengan mengakui bahwa kita banyak dosa dengan cara Wukuf Zamani.
Kalo mendapatkan nikmat segeralah bersyukur, supaya Alloh menambahkan nikmat,
dengan cara berdzikir Laa ilaha Ilalloh yang berbobot.
Yang dimaksud dengan dzikir berbobot yaitu dalam hati kita tidak ada yang lain
kecuali Alloh, hanya dzikir khofi saja tidak terganggu dengan ingatan yang
lain.
Dalam menarik dzikir, kalo suaranya “ngentrung” (????) seperti meriam yang
kosong, maka jelas dzikirnya kosong. Tapi kalo dzikirnya “ngabep-bep” (seperti
suara baris tentara,mungkin) seperti meriam yang berisi, sudah jelas dzikirnya
berisi. Dzikir itu jangan seenaknya asal dzikir, tapi harus ditingkatkan sampai
kepada taraf khusyu, tegasnya berisi.
Dimana dzikir berjamaah, suaranya harus teratur, berbobot/tepat sasaran,jangan
bersahut-sahutan ingin yang paling kencang terdengar, dulu-duluan meninggalkan
suara orang lain. Mengganggu yang seperti itu. Harusnya kompak, senada,
seimbang, makin lama makin kencang tetapi ingat sasarn yang dituju adalah
dzikir khofi yang ada didalam hati, dari hati naik ke rasa, dari rasa naik ke
mesra, dari mesra naik ke cinta, dari cinta naik ke pasrah menyerahkan diri
kepada Alloh.
Kalo dzikir seperti itu, dari luar suaranya “ngabep-bep”,tepat sasaran,sedang
di dalam dzikir khofi jalan terus dalam hati. Syetan yang diluar “teterejel”(kelojotan,mungkin) ingin
masuk, serta nafsu yang didalam”totorojol” (cepat-cepat,mungkin) ingin keluar,
tentu saja tidak bisa karena terhalang oleh dzikir dari luar dan dari dalam,
yang hasilnya dzikirnya jadi benteng dan melebur sifat Munafik, maka jangan
sampai kita seperti “orang-orangan sawah” kalo lagi berdzikir, yang hanya
dipakai makanan dan buang kotoran burung saja.
-Diambil dari Tausiah Pangersa Abah dalam Manaqib Suryalaya, 4 Juli 1990 M, 11
Dzulhijah 1410 H-
mohon dengan sangat koreksi kalo salah dalam menterjemahkan kedalam bahasa indonesia...
0 komentar :
Posting Komentar