Home » » TAWEKAL DINA UJIAN

TAWEKAL DINA UJIAN

Manusa meunang bagja teh kudu ngalaman heula musibah. Dina nalika nandangan musibah,kudu loba ngucapkeun:
"là ilàhha illa angta subhànaka innì kungtu minadzh dzhòlimìn".
"Teu aya deui Pangeran anging Salira Gusti, Maha Suci Gusti, saestuna jisim abdi kalebet ti golongan anu zalim",sakumaha ngajeritna Nabi Yunus as nalika kenging musibah diteureuy ku lauk Nun, bari ngarumasakeun diri pinuh ku dosa,kucara nginget-nginget dosa anu tos dipilampah (wukuf zamani).

Dina praktekna, karumasaan teh ulah ngan sakadar dina tungtung letah, rumasa salah tapi teu daek ised tina salah,tetep cicing bae teu daek pindah tina salahna,eta teh munapek,zalim kana diri sorangan.
Anu sabenerna kudu diitung dina diri teh ngan wungkul dosa, lain kahadean,sabab kahadean mah geus jadi kawajiban anu kudu dilaksanakeun, sakumaha itung-itungan Nabi Adam as kana dirina:
"robbanà dzholamnà angfusanà wa illam taghfir lanà wa tarhamnà lanakù nanna minal khòsirìn".
"Nun Gusti Pangeran Abdi,abdi teh tos zalim kana diri abdi,mun mah gusti teu ngahapunten ka abdi sareng teu karunya ka abdi,tangtu jisim abdi kagolong jalma anu rugi".
Kalobaanana urang teu ngarasa dosa mun dina ibadah hate ngaler ngidul teu khusyu nyanghareup ka Pangeran, padahal eta teh dosa,jadi ulah bangga mun urang geus bisa ibadah teh,tapi kudu dirumasakeun dina nalika urang ngalaksanakeun ibadah teh acan bener. Tapi sanajan rumasa ibadah acan bener, ulah eureun ibadah,malah kudu tambah soson2 dina ngalaksanakeunana, seperti Kangjeng Nabi SAW dina nalika isro,tetep lempang lumampah ibadah ka Pangeran sanajan setan ngahalangan ti hareup jeung ti kenca katuhuna,tetep bae jalan teu eureun alatan halangan. Kulantaran kitu ulah eureun dina ibadah mun loba halangan,jeung ulah nurut kanu ngahalangan sarta ulah ngahajakeun neangan layan anu matak ngahalangan dina lumampah ibadah ka Pangeran.
Jadikeun peuting teh alat keur isro, lumampah ka Pangeran,sabab bisana urang lumampah ka Pangeran teh alatan kuayana jempling pikiran. Kulantaran kitu pikiran ulah dipake rungsing,sabab bisa ngahalangan kana ibadah. Pake pikiran teh ku ngalobakeun istighfar ku cara dzikir jeung khotaman.
Dawuhan Nabi SAW:
"dzikrullòhhi hishnum minasy syaithòni wa baro-atum minan nifàqi".
"Dzikir teh benteng tina setan sarta alat keur ngabebaskeun diri tina sifat munapek", jadi dzikir teh alat keur nyingkahan gogoda, ngan urangna we sok talangke,nganggap sepi kana dzikir,puguh keur aya gawe dzikir teh ngan tarik 3,cacak keur nyalse ge teu ieuh dilakonan deui,ngeunah bae teu asa boga dosa.
Dawuhan Nabi SAW:
"mang qòla là ilàhha illallòhhu wa madda hhà bit ta'zhìmi hhudimat lahhù arba'atun àlàfi dzambim minal kabà-iri".
"Saha jalma anu ngucapkeun la ilaha illalloh bari dipanjangkeun kalawan ngagungkeun Allah mangka dilebur ku sababiyahna eta kalimah 4 rebu dosa gede".
Ku ngucapkeun sakali eta teh bari ngeusi, lebur 4 rebu dosa gede,komo mun berkali-kali dihampura dosa dirina, kulawargana jeung tatanggana.
Kulantaran kitu ulah saruana lamun tatanggana nyalahkeun,ulah milu nyalahkeun.Mun aya nu moyok,ulah milu moyok,kapan geus sidqoh mere pangampura Allah ka maranehna ku ngucapkeun la ilaha illallah.
Jadi mun datang musibah lobakeun maca istighfarna Kangjeng Nabi Yunus as tea bari rumasa dosa kucara wukuf zamani, sarta mun datang nikmat geuwat syukuran,supaya mingkin ditambah-tambah eta nikmat nyaeta ku dzikir la ilaha illallah anu ngeusi.
Anu dimaksud ngeusi teh nyaeta dina hate teu aya anu lian,anging inget dzikir khofi anu teu kaselang ku inget anu liana.
Dina narik dzikir, mun sorana ngentrung siga lodong nu kosong, mangka jelas dzikirna kosong. Tapi mun ngabep-bep siga lodong nu ngeusi,mangka jelas dzikirna ngeusi. Dzikir teh ulah sakadaek asal dzikir,tapi kudu ditingkatkeun nepi kana khusyu,tegesna ngeusi.
Di mana keur berjamaah,sorana kudu rempeg,ampeg,ulah patarik-tarik, patonjol-tonjol melaan najongan sora batur. Matak ngagokan eta teh. Heug sing sarua,sanada, saimbang,beuki lila ancadna beuki gancang bari tetep nu diarah teh jero ingetan kana dzikir khofi nu aya dina hate,tembuskeun dzikir teh tina ucap kana ati, tina ati kana rasa,tina rasa kana mesra,tina mesra kana cinta,tina cinta kana sadrah pasrah sumerah diri ka Pangeran.
Mangka mun dzikirna seperti kitu,di luar sorana ngabep-bep,agem, di jero dzikir khofi ngeusi dina hate,syetan nu di luar nu teterejel hayang asup,sarta nafsu nu dijero totorojol hayang kaluar,tangtu kahalangan ku dzikir ti luar jeung ti jero, anu hasilna dzikirna jadi benteng jeung ngalebur tina munapek,matak ulah siga bebegig nu aya di sawah mun dzikir teh,dipake nyatu jeung modol ku manuk.

Dicutat tina Tausiyah Pangersa Abah dina manaqib Suryalaya

4 Juli 1990 M/11 Rayagung 1410 H.


TAWAKAL DALAM MENGHADAPI UJIAN
Ilahadlrotisy Syaikh Ahmad Shohibul Wafa Tajul Arifin, Al fatihah…….

Manusia mendapatkan kebahagiaan itu harus mengalami dulu musibah. Dalam rangka menghadapi musibah harus banyak mengucapkan : 
“ laa ilahha illa angta subhanaka inni kungtu minadzh dzholimin “

Artinya “ Tiada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, Sesungguhnya aku termasuk kedalam golongan orang-orang dzolim”

Sebagaimana menjeritnya Nabi Yunus AS ketika mendapatkan musibah di makan oleh Ikan Nun, sambil mengakui diri penuh dengan dosa, dengan cara mengingat-ingat dosa yang telah diperbuat (wukuf Zamani).
Dalam prakteknya, merasa diri penuh dosa jangan hanya sekedar di bibir saja, merasa salah tapi tidak mau beranjak meninggalkan kesalahan tersebut, yang seperti itu dinamakan Munafik, Dzolim terhadap diri sendiri.
Pada hakikatnya yang patut untuk dihitung /dilihat dalam diri itu hanya dosa, bukan kebaikan, sebab melaksanakan kebajikan itu sudah menjadi kewajiban yang harus dilaksanakan, sebagaimana hitung-hitungan Nabi Adam As terhadap dirinya :
“ Robbana dzholamna angfusana wa illam taghfir lana wa tarhamna lanaku nanna minal khosirin “

Artinya ,” Ya Tuhanku, aku telah dzholim terhadap diri sendiri, kalo Engkau tidak memberikan maaf dan sayang kepada diriku, sesungguhnya aku termasuk kedalam golongan orang yang rugi”

Kebanyakan dari kita tidak merasa dosa apabila dalam ibadah hati kita kemana-mana tidak khusyu mengingat Alloh. Padahal itu adalah dosa, jadi jangan merasa bangga kalo kita sudah bisa beribadah, tapi harus merasa dalam beribadah itu belum benar. Tetapi walaupun merasa beribadah belum benar, jangan berhenti beribadah, malah seharusnya kita harus tambah rajin dalam melaksanakannya, seperti Kangjeng Nabi SAW dalam rangka Isro, tetap lurus (istiqomah) beribadah kepada Alloh walaupun setan menghalangi dari depan, kiri, kanan, tetap saja jalan terus tidak tergoda. Olehkarena itu jangan berhenti dalam ibadah, kalo banyak rintangan, jangan sampai menuruti apa yang menjadi penghalang serta jangan sengaja mencari-cari yang bisa menjadi penghalang dalam ibadah kepada Alloh.

Jadikan malam hari sebagai alat untuk Isro, ibadah taqorub kepada Alloh,sebab biasanya kita lebih khusyu Taqorub kalo keadaan sunyi. Olehsebab itu kita harus kosongkan fikiran (focus dzikir) sebab kalo tidak focus akan menghalangi ibadah kita (tujuan tidak tercapai). Gunakan fikiran untuk memperbanyak Istigfar dengan cara Dzikir dan Khotaman.
Sabda Nabi SAW :
“ dzikrullohhi hishnum minasy syaithoni wa baro atum minan nifaqi”

Artinya, “ dzikir itu benteng dari setan serta alat untuk membebaskan diri dari sifat Munafik”, jadi dzikir alat untuk mengusir/melawan godaan setan. Tapi kita suka menyepelekan, mengganggap enteng pada dzikir,kalo dalam keadaan sibuk dzikir cukup 3x, tetapi kalo banyak waktu senggang dzikir malah tidak dilaksanakan (dzikir+ qodo), enak saja meninggalkan dzikir tanpa merasa dosa sama sekali.

Sabda Nabi SAW :
“ mang qola laa illahha illallohhu wa maddahhabit ta’zhim hhudimat lahhu arba’atun alafi dzambim minal kaba-iri”

Artinya, “ barangsiapa yang mengucapkan Laa Illaha Ilalloh dengan dipanjangkan serta mengagungkan Alloh maka dilebur (dosanya) disebabkan kalimat itu 4000 dosa besar”

Dengan mengucapkan sekali saja tetapi berisi, leburlah 4000 dosa besar, apalagi kalo berkali-kali/diulang-ulang diampuni seluruh dosanya, keluarganya dan tetangganya.

Olehsebab itu janganlah kita meladeni . Kalo tetangga menyalahkan kita,jangan ikut-ikut menyalahkan,. Kalo ada yang menghina, jangan balas menghina. Bukankah kita telah memberikan shodaqoh memohonkan ampunan kepada Alloh untuk mereka dengan ucapan Laa Ilaha Ilalloh.

Kalo ada musibah yang menimpa diri kita perbanyaklah membaca Istigfar Kangjeng Nabi Yunus AS, dengan mengakui bahwa kita banyak dosa dengan cara Wukuf Zamani. Kalo mendapatkan nikmat segeralah bersyukur, supaya Alloh menambahkan nikmat, dengan cara berdzikir Laa ilaha Ilalloh yang berbobot.
Yang dimaksud dengan dzikir berbobot yaitu dalam hati kita tidak ada yang lain kecuali Alloh, hanya dzikir khofi saja tidak terganggu dengan ingatan yang lain.
Dalam menarik dzikir, kalo suaranya “ngentrung” (????) seperti meriam yang kosong, maka jelas dzikirnya kosong. Tapi kalo dzikirnya “ngabep-bep” (seperti suara baris tentara,mungkin) seperti meriam yang berisi, sudah jelas dzikirnya berisi. Dzikir itu jangan seenaknya asal dzikir, tapi harus ditingkatkan sampai kepada taraf khusyu, tegasnya berisi.

Dimana dzikir berjamaah, suaranya harus teratur, berbobot/tepat sasaran,jangan bersahut-sahutan ingin yang paling kencang terdengar, dulu-duluan meninggalkan suara orang lain. Mengganggu yang seperti itu. Harusnya kompak, senada, seimbang, makin lama makin kencang tetapi ingat sasarn yang dituju adalah dzikir khofi yang ada didalam hati, dari hati naik ke rasa, dari rasa naik ke mesra, dari mesra naik ke cinta, dari cinta naik ke pasrah menyerahkan diri kepada Alloh.
Kalo dzikir seperti itu, dari luar suaranya “ngabep-bep”,tepat sasaran,sedang di dalam dzikir khofi jalan terus dalam hati. Syetan yang diluar “teterejel”(kelojotan,mungkin) ingin masuk, serta nafsu yang didalam”totorojol” (cepat-cepat,mungkin) ingin keluar, tentu saja tidak bisa karena terhalang oleh dzikir dari luar dan dari dalam, yang hasilnya dzikirnya jadi benteng dan melebur sifat Munafik, maka jangan sampai kita seperti “orang-orangan sawah” kalo lagi berdzikir, yang hanya dipakai makanan dan buang kotoran burung saja.

-Diambil dari Tausiah Pangersa Abah dalam Manaqib Suryalaya, 4 Juli 1990 M, 11 Dzulhijah 1410 H-

mohon dengan sangat koreksi kalo salah dalam menterjemahkan kedalam bahasa indonesia... 

0 komentar :

Posting Komentar